Reklamy dokážu zázraky. Ako to vyzerá v ich zákulisí?
Všimli ste si, že jedlo je v reklamách vždy priam dokonalé? Nie je náhoda, že naň automaticky dostaneme chuť. Ich tvorcovia totiž využívajú rôzne triky, aby dosiahli ten najlepší efekt. Mnohokrát sú prekvapivé.
Lesk na jablká
Foto: eastnews.ru / pexels.com
Ovocie sa leskne takmer ako zrkadlo. Ako je to možné? Jednoducho. Na dokonalé fotky poslúži lesk na vlasy či dezodorant. Len chuť už zrejme nebude taká, ako predtým.
Motorový olej či glycerín
Foto: gigabiting.com
Raňajky ako vystrihnuté z americkej domácnosti. Tieto lievance však po fotení určite nikto nechcel. Sirup totiž svoju dokonalú konzistenciu dlho neudrží a pre krajší efekt sa používa motorový olej.
Foto: depositphotos.com / pixabay.com
Podobne sú na tom aj morské plody. Tie si taktiež dlho neudržia svoj dokonalý tvar, a tak fotografi miešajú vodu s glycerolom, aby jednoducho pôsobilo sviežo.
Zákusky s kartónom
Foto: svpressa.ru
Je ťažké udržať takmer dokonalé zákusky na fotografiách. Preto sa využíva aj trik s jednoduchým kartónom a špáradlami. Podobne sa na fotenie aranžujú aj napríklad sendviče.
Falošná pena
Foto: wikipedia.org / eastnews.ru
Aj vám sa zbiehajú slinky pri nadýchanej pene piva či kávy? Sklameme vás, no reálna nie je. Vytvára sa pomocou tekutého mydla.
Náhrada zmrzliny
Foto: pixabay.com / depositphotos.com
Zmrzlina sa pod žiarivými svetlami v štúdiu rýchlo topí. To je celkom logické. No čím ju nahradiť? V tomto sú fotografi takisto celkom vynaliezaví a niekedy využívajú zafarbenú zemiakovú kašu alebo zmes škrobu, práškového cukru a sirupu. Na tomto videu nájdete názornú ukážku.
Namiesto šľahačky pena na holenie
Foto: wikipedia.org / pexels.com
Ďalšie sklamanie pre milovníkov sladkého. Ani tá dokonalá šľahačka nie je pravá. Pena na holenie totiž dlhšie drží tvar a netopí sa.
Plastové kocky ľadu
Foto: amazon.com / eastnews.ru
Ďalší problém s topením nastáva aj pri fotografovaní kociek ľadu. Tie sa v nápojoch rozpustia skôr, ako fotograf vytvorí svoj perfektný záber. Práve preto sa nahrádzajú kockami z plastu.
Lepidlo v miske
Foto: justataste.com
Cereálie nikdy nedržali svoj tvar lepšie ako v miske plnej tekutého lepidla. Práve takýto trik využívajú tvorcovia reklám, aby cereálie do mlieka neklesli a mali stále pekný a plný tvar.
Kura nie je vôbec upečené
Foto: eastnews.ru / depositphotos.com
Kura pri reklamách v skutočnosti nikdy neupečú. Vystavia ho len minimálnej teplote a prestriekajú farbami, aby pôsobilo ako ugrilované. Pre lepší tvar ho napokon vypchajú obyčajnými papierovými utierkami.
Umelo vytvorené omáčky a para
Foto: amazon.com / depositphotos.com
Pre tie najkrajšie omáčky sa jednoducho rozpustí zafarbený vosk. Fotografi simulujú aj paru, stúpajúcu z jedla. Tá v skutočnosti vôbec nie je horúca a vytvoria ju len narýchlo zahriatím vatových tampónov alebo špeciálnym zariadením, ktoré žiadaný dym vytvára.
Foto: eastnews.ru
Takmer dokonalý hamburger
Foto: wikipedia.org / eastnews.ru
No a na záver tu máme hamburger, ktory taktiež vôbec nie je taký, ako sa na prvý pohľad zdá. Mäso je takmer čerstvé, opeká sa len malú chvíľu, aby vyzeralo šťavnato. Na jeho farbu sa využíva čistiaci krém na obuv a zdanlivá mriežka z grilovania sa jednoducho vytvorí horúcimi špajdlami.
zdroj: brightside.me