Stredná Európa zažila posledné týždne naozaj kruté mrazy. Takéto vrtochy počasia dokážu narobiť veľa škôd aj na našom majetku. Nie každý totiž vie ako sa v zime má správne správať k svojmu štvorkolesovému miláčikovi.
Pohľad chlapíkov z youtube kanálu Engineering explained nám túto tému chce priblížiť zábermi z termokamery.
Ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny ukazujúci na stred zďaleka neznamená, že by motor bol zohriaty vo všetkých potrebných ohľadoch. Ale aká je realita a čo presne na zahrievaní trvá tak dlho?
Video mapovalo skoro 10 minútový beh motora na mieste, pričom zvýšený voľnobeh drží Subaru viac ako 5 minút. V tú chvíľu má chladiaca kvapalina okolo 60°C, teplota oleja sa ale ešte len začína dostávať k použitelnějším teplotám.
Štartovalo sa iba pri slabých -5°C. 9 minút po naštartovaní sa môžeme pozrieť aj na alternátor, ktorý má okolo 12°C a akumulátor, ktorý sa skoro nikam neposunul má okolo 0°C a len veľmi pozvoľna začínajúcich zohrievanie.
Video dokázalo, že na zohriatie auta ako celku je teda ideálnejšia pomalá jazda než státie na mieste.
zdroj: youtube.com