Problém, ktorý spôsobil boom kaviarní.
Odpad sa stále hromadí, vlani sme však boli svedkami toho, že obchodné reťazce vo svete začali znižovať plytvanie potravinami. Tentokrát sa obracia pozornosť na jednorázové „šálky“. S nárastom kaviarní rastie aj počet takýchto šálok, ktoré sa po dopití ihneď vyhodia. V dôsledku toho sa počet vyhodených jednorazových kelímkov zvýšil na približne 2,5 miliardy ročne. Problémom je, že tieto tégliky nie sú recyklované– hoci spoločnosti tvrdia, že na to vynakladajú úsilie.
Mnohí spotrebitelia predpokladajú, že šálky kávy môžu byť pokojne recyklované. V skutočnosti to však nie je také jednoduché. Väčšina šálok je potiahnutých vrstvou polyetylénu, čo činí pohár vodotesný, ale sťažuje pohár efektívne recyklovať. Napriek tomu, že existuje niekoľko recyklačných zariadení, ktoré dokážu spracovať tento druh šálky, sú odhady, že len menej ako jedna zo 400 šálok je poslaná na recykláciu. To činí len 0,1 percenta z celkového množstva použitých umelých šálok.
Takže aj keď milióny zákazníkov každý týždeň hodia svoju šálku s kávou do recyklačných kontajnerov, nie sú skutočne recyklované. A práve to je problém, pretože ľudia netušia, že je treba hľadať riešenie.
Kaviarne sú jedným z najúspešnejších druhov zisku vo Veľkej Británii. Je tam viac ako 18 000 kaviarní a odhady naznačujú, že do roku 2020 by ich počet mohol vzrásť na 27 000. Firmy, ktoré sú zodpovedné za ďalší problém s hromadením odpadu sa zaviazali k niekoľkým krokom. Napríklad Boston Tea Party, ponúka zľavy na nápoje, ktoré sú na opakované použitie.
img: Boumen Japet/Shutterstock.com