Rihannu nedávno videli, ako sa do klubu v New Yorku prišla baviť oblečená v zelenom kabáte z hadej kože. Kim Kardashian sa zase predviedla v čižmách z rovnakého materiálu. Zdá sa, že hadia koža je opäť v móde.
Na zvýšený dopyt zareagovala spoločnosť Kering (materská firma spoločností Gucci, Puma či Yves Saint Laurent), ktorá v Thajsku kúpila pytóniu farmu. Dôvodom kúpy bolo vraj to, aby sa s hadmi zaobchádzalo eticky, skôr než ich stiahnu z kože a premenia ju na módny doplnok.
Tento krok je súčasťou stratégie, ktorá má Kering do roku 2025 rebrandovať na „zelenú a eco-friendly“ spoločnosť. „Je to dlhodobý záväzok, ako vyvinúť udržateľný a zodpovedný zdroj kože pytónov,“ povedala Marie-Claire Daveu zo spoloćnosti Kering.
Ochrancovia prírody však s takýmto postojom nesúhlasia. Profitovať zo zabíjania zvierat nie je a nikdy nebude etické. Kupovanie takýchto fariem sa podľa ochrancov stane trendom, ktorý sa časom môže uzákoniť a spoločnosť ho bude akceptovať.
K dohode sa zatiaľ nedospelo a zdá sa, že k tomu ani nedôjde. Na jednej strane stojí zabíjanie neprirodzene vyživovaných pytónov (na dosiahnutie maximálnej veľkosti potrebujú v prírode niekoľko rokov) za účelom zisku na farmách.
Na druhej strane stojí regulácia trhu. Podľa štatistík sa totiž z juhovýchodnej Ázie ročne vyvezie až 500-tisíc koží pytónov. To podporuje nelegálne obchodovanie, ktorého ročný zisk sa údajne pohybuje okolo 1 miliardy dolárov. Vytváraním fariem by sa z tohto biznisu vytlačili pašeráci či pytliaci.
zdroj: iflscience.com