Je to veľká novinka, ktorá prekvapila svet!
Bohužiaľ, ak ste čakali, že kliknutím na tento článok si prečítate novú štúdiu od NASA, nestane sa tak. Ide o niečo úplne iné. Web IFLS skúmal správanie používateľov sociálnych sietí v súvislosti s (ne)čítaním obsahu a následným zdieľaním.
Na spomínanom webe si redaktori už dávnejšie všimli, že mnoho fanúšikov ich stránky (a možno aj našej vedelisteže) zdieľa a komentuje články bez toho, aby ich prečítali. Minulý rok v apríli iný web (NPR) zdieľal článok zo svojej stránky na ich facebookovej fanpage. Titulok znel- „Why doesn’t America read anymore?“ (Prečo už Amerika nečíta?). Vtipom bolo, že k nadpisu neexistoval žiadny článok. Redaktori čakali na reakciu „čitateľov“ a tí ich nesklamali.
Tu sú reakcie:
Skupina počítačových vedcov z Kolumbijskej univerzity a Francúzskeho Národného inštitútu robili prieskum na viac ako 2,8 milióna článkoch, ktoré boli zdieľané cez Twitter. Štúdia zistila, že až na 59% zo zdieľaných odkazov ľudia neklikli. ,,Ľudia sú ochotnejší zdieľať článok, ako ho prečítať,“ povedal spoluautor štúdie Arnaud Legout vo svojom vyhlásení. ,,Je to typické pre modernú spotrebu informácií. Ľudia si vytvoria názor na základe nadpisu alebo zhrnutia správy v popise, bez toho aby vyvinuli úsilie dostať sa hlbšie.“
Takže, ak ste jedným z tých niekoľko málo ľudí, ktorí články aj skutočne čítajú, gratulujeme vám a zároveň sa ospravedlňujeme za zavádzajúci titulok. Skúste aj vy zdielať napríklad aj tento článok a dajte nám vedieť reakcie vašich priateľov.
img: iflscience.com