Na Slovensku je stále málo firiem, ktoré svoje služby prispôsobujú mladým ľuďom a študentom. Ťažiť z toho môžu mladé inovatívne spoločnosti, ktoré sa rozhodnú potreby mladých uspokojiť a to v konečnom dôsledku veľkým hráčom vôbec nemusí hrať do kariet.
Myslím, že mladých ľudí súčasnosti plne vystihuje tvrdenie: „Radšej si kúpim auto a dom len prenajmem, akoby som si mal kúpiť dom a prenajať auto.“ 71% ľudí patriacich do Generácie Y by podľa Forbes-u na otázku, čo je pre nich prioritné, odpovedalo takto. O mladej generácií to však vypovedá oveľa viac, ako by sa mohlo zdať.
img: youtube.com
Podľa veľkého výskumu, ktorý uskutočnilo Pew Research Center, je denne online až 92% tínedžerov, z toho sa až 71% prihlasuje z mobilu. Pri o pár rokov starších študentoch môže ísť o niečo nižšie číslo, určite však nepôjde o výrazný rozdiel. Toto je teda ďalší fakt, ktorý je pre vytvorenie obrazu o mladej generácií dôležitý – online svet je pre ňu kľúčový.
Tretím dôležitým faktom je, že naša generácia bude v roku 2020 tvoriť približne polovicu pracovnej sily sveta. Čo to znamená? Jednoducho to, že v období, ktoré náš čaká o 5 rokov, budú musieť byť všetky služby prispôsobené potrebám Generácie Y. Online svet teda celkom určite nadobudne úplne iné rozmery.
img: rsvpdesignservices.com
Vďaka tomu, že si uvedomili potreby mladej generácie, sa koniec koncov podarilo preraziť ale aj Uberu a Airbnb. Veď, povedzme si úprimne – ani jeden z týchto nápadov by pred desiatimi rokmi nemal šancu. Využívajú totiž voľnosť a nové spôsoby, ktorými chcú študenti žiť svoje životy.
img: weandthecolor.com
Avšak na mladých ľudí sa netreba pozerať len ako na zákazníkov. Na Slovensku existuje hneď niekoľko firiem, ktoré vidia silu a potenciál, ktorý sa v nich ukrýva a využívajú to. Skvelým príkladom je aj Sygic, ktorý dáva mladým príležitosti presadiť sa a nehľadí na tituly, no skôr na schopnosti. Firma tak dokáže byť inovatívna a neprestajne napredovať, pretože potenciál týchto ľudí sa potom prejaví naplno.
V našom štáte ale existuje aj množstvo firiem, ktoré by si mali uvedomiť, že mladá generácia má odlišné potreby. Takisto tu máme množstvo služieb, ktoré jednoducho potrebujú inovovať – je však potrebné stihnúť to predtým, ako bude neskoro. Vznikajú totiž aj projekty a spoločnosti, ktoré sa mladým prispôsobujú a jasné je jedno – získavajú tak oveľa viac, akoby sa na prvý pohľad mohlo zdať.
img: flickr/Victor van Werkhooven
zdroj titulnej fotografie: themusic.fm/pixabay.com