V súčasnej dobe už nie je tradičným meradlom úspechu vlastníctvo bytu či auta.
Stále väčší počet mladých ľudí po celom svete si už nechce nič podobné kupovať. Výskum ukazuje, že takzvaná generácia milénia, ktorí majú teraz 30-35 rokov, zriedka kupujú domy a ešte zriedkavejšie autá. V skutočnosti, vraj nekupujú žiadne extra drahé veci. V USA sa ľudia vo veku do 35 nazývajú „generácia nájomcov.“
Prečo sa to deje?
Niektorí sociológovia hovoria, že je to preto, že moderní mladí ľudia trpia finančnou krízou. To je dôvod, prečo ľudia majú strach z „vážnych“ záväzkov (úverov a podobne). Ale to nie najdôležitejší dôvod. Ide o to, že súčasná generácia mladých ľudí sa líši od generácie ich rodičov. Majú iné hodnoty. Prehodnocujú koncepciu úspechu, čo znamená:
Úspešní ľudia nebudú kupovať nehnuteľnosti- radšej budú žiť v prenájme.
Ak chcete byť považovaný za úspešného človeka, investujte do skúsenosti: cestovanie, extrémne športy, … Ide o to, že ľudia už vraj nechcú prosperitu a stabilitu- všetko, čo chcú sú flexibilné plány a finančná a administratívna nezávislosť.
Ľudia nemajú záujem o materiálne veci
Prečo vlastniť auto, ak si môžete vziať taxík? Je to skoro ako osobné auto s vodičom. Prečo si kúpiť dom na krásnom mieste a neísť tam radšej na dovolenku, keďže dnes už môžete nájsť miesto v každom kúte planéty? Nemusíte preplácať na prenájom alebo kúpu nehnuteľnosti v krajine, ktorú milujete. To isté s nehnuteľnosťami vo svojom rodnom mieste. Neviete, ako dlho zostanete, kde žijete. Môžete si vziať na hypotéku na 40 rokov, alebo môžete prijať fakt, že budete tráviť celý svoj život v prenajatom mieste. Je dosť pravdepodobné, že zmeníte svoju prácu v najbližších rokoch.
Podľa Forbes, moderní mladí ľudia menia zamestnanie v priemere raz za tri roky. ,,Počas posledných desiatich rokov psychológovia vykonávajú veľké množstvo výskumov dokazujúcich, že pokiaľ ide o šťastie a pocit pohody, utrácať peniaze za nové skúsenosti je oveľa ziskovejší než kupovanie nových vecí. Prináša to viac radosti,“ vysvetlil publicista James Hamblin tento nový jav.
Skúsenosti nám pomôžu spriateliť sa
Sociálna interakcia medzi ľuďmi je rozhodujúca v tom či sa cítime šťastní, alebo nie. Dobrá spoločnosť a priatelia nás robia šťastnejšími. ,,Ukázalo sa, že ľudia neradi počujú o majetkoch iných ľudí,“ povedal tiež Hamblin, dodal však, že oveľa radšej si vypočujú o zaujímavých zážitkoch.
Kupovanie vecí nám robí starosti
Je tu ešte jedna vec. V prípade, že sú veci, ktoré si kúpime drahé, máme starosti, že sa poškodia alebo že nám ich niekto ukradne. Dokonca každá vec má po po dni používania nižšiu cenu ako pri kúpe.
img: investment-fiduciary.com