obrázok chýba
Zdroj: Vedelisteze.sk
Nezaradené

10 automobilov, ktoré nikto nechcel

Je to zvláštne, ale automobilky aj dnes občas prídu s autami, o ktoré nikto nestojí. Niekedy ide o dobré nápady, inokedy o nepochopiteľné nezmysly.

Niektoré produkty sú na trhu sú úspešné, iné nie. Na tom nie je nič zvláštne, prekvapivé ale je, že sa to druhé občas stane aj v prípade automobilov, a to do až do takej miery, že ich nekupuje takmer nikto. Ide pritom o extrémne nákladné projekty, v prípade ktorých by potenciálny záujem zákazníkov mal byť skúmaný až do špiku kosti, však ich neúspech môže položiť aj veľké firmy. Napriek tomu sa to deje.

Poďme sa pozrieť na desať prípadov z posledných rokov, kedy to automobilky mysleli so svojimi novinkami dobre, ich produkty sa ale z nejakého dôvodu stali absolútnym prepadákom. Všetky tieto stroje sú do väčšej či menšej miery zaujímavé a niektoré by vydali aj na samostatný článok…

Alfa Romeo Brera

Talianska Alfa predstavila Breru v roku 2002 ako koncept s osemvalcovým motorom a pohonom zadných kolies. Nádherná karoséria pochádzala od Giugiara a motor dával štyri stovky koní. Celý svet z nej bol nadšený a Alfa sa tešila na chvíľu, kedy tento stroj začne predávať. Tak sa stalo v roku 2005. Lenže oproti konceptu to bolo úplne iné auto. Osemvalec stál na platforme modelu 159, čo znamenalo štandardne pohon predných kolies.

Dizajn bol stále atraktívny, ale museli ste sa na voz pozerať zo správnych uhlov, pretože v porovnaní s konceptom bol o poznanie guľatejší. A navyše vážil cez tonu a pol a interiér bol bez veľkých zmien prevzatý zo sedanu 159. To by všeobecne nebolo zle, ale k autu, ktorého cena bola zvyčajne veľa vysoko nad 35 000€, sa to príliš nehodilo. Vozidlo bolo možné si objednať aj s pohonom všetkých kolies, manuálnou prevodovkou a 3,2litrovým šesťvalcom, lenže ten šesťvalec nebol Busso, ale motor z Holden, ktorému sa do športovejšej jazdy moc nechcelo a bol poriadne smädný.

Ostatné motory na tom boli podobne; jediný taliansky motor pod kapotou údajne bola 200 koňová preplňovaná tisícosemstovka, ktorá sa do Brery ale dostala až ku koncu predaja. Vo výsledku rovnako ako veľký obdiv vzbudil koncept, tak veľký nezáujem stretol produkčné auto. Dokonca sa špekuluje, že Alfa nechala 180 úplne nových nepredaných kusov zošrotovať s nástupom emisnej normy Euro 5, pretože motory plnili Euro 4 a nikoho nenapadlo je prvýkrát registrovať včas…upr_alfa_romeo_brera_02_800_600 upr_alfa_romeo_brera_05_800_600 upr_alfa_romeo_brera_07_800_600

Audi A2

Ingolstadt na samom konci 90. rokov do sveta vypustil rodinné auto, ktoré malo konkurovať Mercedesu triedy A ao ktorom si myslelo, že bude naprostý hit. Malo to byť vozidlo úplne jednoduché na údržbu a s dostatkom priestoru pre rodinu, ale zároveň byť kompaktné do mesta a ponúkať komfort a kvalitu spracovania hodné štyroch kruhov. Na zadných sedadlách bola hromada miesta a v príplatkovej výbave boli napríklad kožené sedačky, navigácia či palubnú telefón. Aj technológie na palube boli pozoruhodné. Predné kolesá poháňali troj a štvorvalcové motory a boli tu ako benzínové jednotky, tak i „diesle“.

K najzaujímavejším motorom rozhodne patril 1,2-litrový trojvalec spojený s päťstupňovou poloautomatickou prevodovkou. Tento stroj dostal názov 3L a skutočne bol schopný jazdiť za tri litre nafty na 100 km, okrem iného aj vďaka štart-stopu a užším pneumatikám. Úsporné boli aj ostatné varianty, benzínom vraj pokojne stačilo päť litrov. Kľúčom bola skvelá aerodynamika a nízka hmotnosť – vďaka hliníkovej karosérii vážila A2 menej ako tonu. A kapota nebola otváracia, pre prístup k motoru sa dala odmontovať, ale olej a iné prevádzkové kvapaliny sa kontrolovali a dopĺňali cez odklápaciu prednú masku.

Všetky pokrokové technológie však znamenali skutočne vysokú cenu, základ bol niekde u 25 tisíc a len pár doplnkov znamenalo vyše 33 000. To bolo na koniec 90. rokov skutočne veľa, hoci ste za svoje peniaze dostali skutočne pokrokový automobil. Tiež trochu príliš tuhý podvozok, nemožnosť sa jednoducho dostať k motoru, iba štvormiestny interiér a dizajnovo zaujímavé, no nepraktické spojlerom delené zadné okno znamenalo, že predaje A2 ani zďaleka nenaplnili očakávania automobilky.upr_audi_a2_11_800_600 upr_audi_a2_01_800_600 upr_audi_a2_03_800_600

Fiat Croma

Keď poviete v jednej vete slová Fiat, MPV a 90. roky, pravdepodobne je niekde poblíž aj slovo Multipla. Toto neuveriteľne škaredé MPV vďačí za svoj nevábny vzhľad faldy pod predným sklom, v ktorom boli diaľkové svetlá. Multipla tiež nebola moc spoľahlivá, ale bola skutočne veľmi priestranná a one diaľkové svetlá vo výške znamenali veľa svetla na ceste.

Nástupcom nielen tohto stroja sa mal stať model Croma, ktorý prišiel na svet v roku 2005. Vzhľadom bol niekde medzi MPV, hatchbackom a kombi, aby bolo vo vnútri čo najviac priestoru. O dizajn sa staral Giugiaro, ale nepodarilo sa mu dostatočne zaujať a ani opticky skĺbiť bacuľatý a bohato presklený priestor.

Vo vnútri sa sedí vyššie, ale zase nie tak vysoko ako v MPV. Radiaca páka či volič automatu sú na stredovej konzole, aby bolo v interiéri ešte viac miesta. Úrovne Multiply, kedy vpredu mohli vedľa seba sedieť traja ľudia, však neočakávajte. Tiež sa variabilita interiéru obmedzila na sklápanie zadných sedadiel, čo ponúkne kdektorý hatchback. A ani mizerné spracovanie interiéru, vysoká cena a jazdné vlastnosti veľryby Cromou nepridali, takže s rokom 2011 zmizla z výroby s jediným úspechom – diskreditáciou mena  pôvodného, ​​celkom obľúbeného sedanu …upr_fiat_croma_01_800_600 upr_fiat_croma_02a_800_600 upr_fiat_croma_09_800_600

Maybach 57 a 62

Mercedesu sa na konci 90. rokov nepodarilo kúpiť ani Rolls-Royce, ani Bentley, tak sa zameral na snahu ukradnúť časť zákazníkov týmto britským automobilkám. Oživil kedysi slávnu značku Maybach. Cieľom bolo ponúknuť ešte väčšiu mieru luxusu, než zvládla oproti Maybachu „obyčajná“ trieda S, a tak zaujať  Nemcov, ktorí by sa inak po svojom novom povozy pozerali v Británii.

V roku 2002 teda uzreli svetlo sveta Maybach 57 a 62 , kde čísla označovali dĺžku vozidla v decimetroch. Polmetrový rozdiel bol, ako iste tušíte, v priestore na zadných sedačkách. Pod kapotou bol dvakrát preplňovaný dvanásťvalec o 551 koňoch. Ak výbava eSka s trojcípou hviezdou v znaku sa dá označiť za luxusné, potom boli Maybach stelesnením absolútneho prepychu na kolesách, podobne ako automobily Rolls-Royce. V roku 2011 celý projekt skončil s hanbou , dnes je z Maybach len podznačka Mercedesu.Maybach_2011_02_800_600

Maybach_2011_03_800_600

Maybach_2011_25_800_600

Zaujímajú vás ďalšie kúsky? prejdite na stranu 2…

Prihlás sa k odberu noviniek z Vedelisteze.sk cez Google správy

Stránky: 1 2 3

Mohlo by sa Vám tiež páčiť

facebook logo
Daj nám Like na Facebooku a získaj prístup k tým najzaujímavejším novinkám medzi prvými.