Dnešný článok Vám ukáže naozaj zaujímavé psychologické triky. Za pomoci behaviorálnej psychológie vám ukážeme, ako manipulovať s ľuďmi vo váš prospech.
1. Zrkadlá
Ak pracujete v inštitúcii, kde potrebujete vo väčšom komunikovať s ľuďmi, postavte za seba zrkadlo. Vďaka tomu sa budú vaši zákazníci vidieť v zrkadle a nikto nechce vidieť sám seba, ako sa správa k ostatným ľuďom zle.
2. Nohy
Ak sa s niekým bavíte, pozrite sa na jeho nohy. Ak sú špičky ich nôh odklonené od vás, osoba chce, aby už konverzácia skončila.
3. Na odpoveď čakajte
Ak niekomu položíte otázku a on Vám odpovie len čiastočne, udržiavajte s ním neustále očný kontakt a buďte ticho. Osoba bude inštinktívne predpokladať, že vám odpoveď nestačila a bude pokračovať v rozprávaní.
4. Nervozitu spraví žuvačka
V prípade, že ste nervózny alebo v znepokojujúcej situácii, žujte žuvačku. Oklamete tým váš mozog a ten si povie, že nemôžete byť v nebezpečenstve, ak v pokoji jete.
5. Pocit je viac než reč
Väčšina ľudí si vás bude pamätať podľa toho, aký pocit v nich vyvoláte a nie podľa toho, čo hovoríte. Ľudia tiež v príjemných situáciách radi hovoria o sebe. Pokúste sa teda vyvolať v ľuďoch čo najlepší pocit a potom sa ich pýtajte čo najviac otázok o nich. Inštinktívne Vám budú hovoriť aj veci, ktoré by Vám inokedy nepovedali.
6. Neučte seba, ale priateľov
Ak sa učíte niečo nové, naučte to vašich priateľov. Neskôr si pomocou otázok overte, či ste ich to naučili. Behaviorálna psychológia hovorí, že lepšie niečo pochopíte sám, ak ste to schopný naučiť niekoho iného.
7. Rozosmievajte
Ak budete pôsobiť pri stretnutí s inými ľuďmi šťastne a nadšene, budú pri ďalšom stretnutí s vami aj oni pôsobiť oveľa šťastnejšie, pretože sa im do pamäte vryje, že ste šťastný človek a inštinktívne vás nebudú chcieť zlou náladou stresovať. Tento psychologický trik pôsobí najlepšie pri prvom stretnutí.
8. Kývajte hlavou
Pokiaľ budete niekoho o niečo žiadať, kývajte pri tom hlavou hore a dole. Podľa výskumov tým až o 85 % zvýšite svoju šancu, že s vami dotyčná osoba bude súhlasiť.
9. Babička
Stáva sa Vám, že ste v cestnej premávke naštvaný na človeka pred sebou? Riešenie na upokojenie je jednoduché. Predstavte si, že človek v aute pred vami je vaša babička. Táto predstava výrazne zníži váš hnev.
10. Stojte rovno
Pokiaľ chcete zvýšiť svoje sebavedomie, postavte sa rovno, vytiahnite ruky z vreciek a pozerajte priamo pred seba. Okrem toho tak zvýšite svoj kredit aj u ľudí naokolo.
11. Zlé slová
Vyhnite sa v písomnej, ale aj verbálnej komunikácii slovám, ,,verím, že” a ,,myslím (si), že”. Tieto frázy výrazne znižujú vašu presvedčivosť, pretože v ľuďoch, ktorým je smerovaný váš prejav prebúdzajú pocit, že slovám, ktoré hovoríte či píšete buď to neveríte vôbec alebo len veľmi málo.
12. Upratujte
V prípade, že trpíte pocitom úzkosti, upracte priestor naokolo. Budete sa cítiť oveľa lepšie.
13. Blízky smiech
Pokiaľ sa skupina ľudí smeje, ľudia sa inštinktívne pozerajú na osobu, ktorá k nim je najbližšie, alebo majú len pocit, že sa k nim najbližšie nachádza.
14. Rodičovské povinnosti
V prípade, že potrebujete vaše dieťa pri nejakej činnosti udržať pod kontrolou, dajte mu na výber z možností. Napríklad pri obúvaní sa spýtajte: Chceš topánky s motívom ***, alebo topánky s motívom ***? Dieťa sa bude inštinktívne sústrediť viac na výber z možností súvisiacich s možnosťou, než na vzdor voči činnosti. Toto mimochodom funguje aj u niektorých dospelých.
15. Sebavedomie verzus genialita
Veľmi veľa ľudí nespozná rozdiel medzi inteligenciou a sebavedomím. Ak teda budete vyzerať, že viete, čo robíte, ľudia vám budú veriť a budú vás považovať za inteligentnejšieho .
16. Trik s činnosťami
Ľudia vám skôr splnia jednu maličkosť, pokiaľ predtým odmietli viacero väčších láskavostí.
17. Chodník
Na chodníku s veľkým počtom ľudí sa pozerajte priamo pred seba a nie na ľudí naokolo. Pokiaľ pôjdete priamo svojou cestou, začnú sa Vám ľudia veľmi rýchlo sami od seba vyhýbať.
18. Skupinová mentalita
Ak ste na porade a chcete, aby niekto urobil nejakú prácu za vás, sadnite si vedľa neho. Príde tak o skupinovú mentalitu, vďaka ktorej sa cíti natoľko v bezpečí, aby vám vzdoroval. To isté platí v prípade, že očakávate, že od niekoho dostanete vynadané. Sadnite si vedľa neho a bude miernejší.
19. Prvý a posledný
V rozhovore si ľudia lepšie pamätajú veci na začiatku a na konci rozhovoru, než veci uprostred. Najdôležitejšie položky preto umiestnite na začiatok a koniec konverzácie.
20. Neskorší súcit
Ak je na vás niekto naštvaný, zostaňte úplne pokojný. Dotyčného to pravdepodobne ešte viac naštve, no neskôr bude cítiť vinu a pokúsi sa svoje správanie odčiniť.
Na slovenskom znení spolupracovali:
Text: Jozef Kotrý
Preklad: Tomáš Záhradskovský
Zdroj: Distractify.com
Jazyková korekcia: David Bolek
© Vyrobil magazín Vedeli ste, že v roku 2014