Automobiloví pretekári by mohli byť čoskoro bez práce. V kalifornskom Thunderhill Raceway Parku zvíťazilo v priamom meraní auto bez vodiča nad poloamatérským pretekárom…
Autonómne vozidlo Audi TTS, prezývané Shelley, si to v simulovanom závode rozdalo s Davidom Voddenom, amatérskym víťazom pretekov cestovných automobilov. Shelley závod vyhralo o 0,4 sekundy a prvýkrát tak bolo na závodnej dráhe autonómne vozidlo rýchlejšie, než auto riadené človekom.
Shelley je produktom Stanfordského univerzitného laboratória Dynamic Design Lab a Volkswagen Electronics Research Lab. Už v roku 2012 sa tento autonómny automobil dokázal na rovinkách pretekárskej dráhy v Sacramente dosiahnuť maximálnych rýchlostí okolo 190 kilometrov za hodinu.
V bežnej prevádzke do 15 rokov
Inžinieri zodpovední za vývoj autonómneho vozidla k jeho navigácii využívajú aj meranie mozgovej aktivity profesionálnych pretekárov. Meranie im okrem iného ukázalo, že závodní jazdci sa vo vypätých okamihoch spoliehajú viac na svoj inštinkt a subjektívny pocit z jazdy, než na kognitívne reakcie. Kedy autonómne vozidlá úplne predbehnú profesionálnych pretekárov zatiaľ nie je jasné, avšak prevratný vývoj v oblasti autonómnych vozidiel ukazuje, že je to len otázkou času. Inžinieri zo Stanfordskej univerzity odhadujú, že autonómne vozidlá by mohli na bežných cestách jazdiť zhruba do 15 rokov.