Od roku 2013 funguje na slovenskom trhu portál ZlavoveKody kde zadarmo nájdete zľavové kódy, ktoré stačí zadať v košíku v internetovom obchode a káždý môže získať zľavu. Portál si počas jeho fungovania obľúbili tisíce užívateľov, z jeho štatistík sa teda dá už mnoho zistiť o tom ako Slováci využívajú zľavy a ktoré sú ich obľúbené.
Najlepšie sa predávajú produkty, ktoré majú vedľa seba napísané čo najväčšie čísla poukazujúce na zľavu. Čím väčšie zľavy, tým sú zákazníci ochotnejší nakupovať ešte viac kusov tovaru. Zákazníci často ani neusia overovať cenu produktu u ďalších predajcov s podobným tovarom. Motivujú ich ušetrené peniaze počas nákupu.
Prvým krokom je, že sa Vám produkt musí páčiť. Niekedy to však nezávisí len od samotného produktu. Produkt predávajú aj modely alebo modelky, ktoré majú napríklad vzorové kusy oblečenia na sebe. To platí najmä pre internetové obchody. Možno aj vás by dokázala osloviť napríklad ponuka zľavových kódov na hej.sk, veď prečo neušetriť až desiatky eur len vďaka pár klikom.
img: zlavovekody.sk
Výrazným krokom, ktorý nájdete pri každej zľave je časové obmedzenie. Je to bežný postup predajcov. Zľava platí len do určitého dátumu. Najviac tovaru sa predáva na konci obdobia, kedy bude zľava končiť. Na konci obdobia každý zákazník cíti nutnosť rozhodnúť sa. Ak by zľava nemala časové ohraničenie, tak mnoho nerozhodných zákazníkov by si produkt nekúpilo.
Predajcovia lákajú taktiež na množstevné obmedzenia. V tomto prípade zákazníci reagujú úplne opačne ako pri ponukách s časovým obmedzením. Produkt sa najviac predáva po spustení akcie a pridaní množstevnej zľavy. Zákazníci sa obávajú nedostatku množstva preto chcú vlastniť produkt čo najskôr. Motivuje ich strach, aby sa im produkt zo zvýhodnenú cenu vôbec ušiel. Klienti tak podliehajú strachu z nedostatku.
V prípade kamenných predajní zohrávajú dôležitú úlohu hodiny predaja. Je to časové obmedzenie. Väčšina zákazníkom podlieha priamo časovému tlaku a rozhodnú sa zľavnený tovar zakúpiť. Odborné príučky a vyjadrenia marketingových odborníkov poukazujú, že posledné hodiny pred uzavretím obchodu dokážu zákazníkov presvedčiť ku výhodnému nákupu. To však pri inernetových nákupoch nehrozí, nakupovať a šetriť so zľavovými kódmi môžete 24 hodín denne.