Karmínový chodník, ktorým osoby nominované na Oscara kráčajú má takmer 2500 ročnú históriu.
Symbolizuje stratosférický status, štýl a honosnosť. Evokuje pompéznosť a lesk. Je zdrojom súčasných Oscarových zážitkov a kľúčovým bodom dnešných slávnostných odovzdávaní cien, gala večerov a premiér po celom svete. Kultový červený koberec oddeľuje filmové hviezdy, ktoré naňho vstupujú od nás, obyčajných smrteľníkov.
Už jeho prvotné prevedenie nebolo určené pre obyčajných ľudí. Chodník z tmavočervených tapisérií bol rozvinutý v starovekom Grécku, v Aeschylovej hre Agamemnon, keď kráľova pomstychtivá manželka Clytemnestra pripravuje triumfálne privítanie svojho manžela z Trójskej vojny. Dokonca aj kráľ váha prejsť týmto, pred ním predostretým „karmínovým chodníkom“, pretože je „smrteľník, človek“ a nie boh.
„Je zaujímavé, že sa červený koberec stal synonymným s filmovými hviezdami, ktoré v určitom zmysle nadobudli kráľovskú hodnosť dneška,“ hovorí Sonnet Stanfill, vedúci kurátor v múzeu Victoria & Albert. „Je tu istá synergia, červený koberec tradične vítal ľudí kráľovskej hodnosti, teraz víta ľudí filmovej kráľovskej hodnosti.“
V renesančnom umení sa červené koberce a koberčeky objavovali často, zvyčajne v orientálnom a spletito vzorovanom štýle a dali sa vidieť na maľbách stvárňujúcich božstvo, svätcov a kráľovskú rodinu. „Červená farba sa od vekov spájala s prestížou, kráľovskou hodnosťou a aristokraciou,“ hovorí Stanfill. „Šarlátová farba patrila medzi najcennejšie farbivá, pretože bola najnáročnejšia na zhotovenie a aj najdrahšia.“ Farbivo košenila alebo karmín bolo a stále je vyrábané z Červca nopálového a používalo sa v 15. storočí Aztékmi a Maymi v severnej a strednej Amerike na farbenie látok. V 17. storočí bolo farbivo košenila vysoko ceneným exportom.
Šarlátovo sfarbený koberec naďalej symbolizoval vysoký status. V Georgetowne, v Južnej Karolíne v roku 1821 bol príchod amerického prezidenta Jamesa Monroa význačný rozprestretím červeného koberca na jeho privítanie na brehu pri výstupe z parníka. Odvtedy sa červený koberec stal štandardným doplnkom pri vysoko dôležitých udalostiach vrátane politických hodnostárov.
Bolo to až v dvadsiatych rokoch 20. storočia keď sa červený koberec a Hollywood stali synonymnými. V roku 1922 bol pred Egyptským divadlom rozvinutý dlhý karmínový koberec pri príležitosti hollywoodskej premiéry Robina Hooda, kde si hlavnú úlohu zahral Douglas Fairbanks. V nasledujúcich desaťročiach bol červený koberec jedným z mála miest, kde by mohla verejnosť zahliadnuť charizmatické hviezdy ako Clark Gable, Jimmy Stewart a Grace Kelly.
Potom, bol v roku 1961 červený koberec predstavený na Academy Awards v Santa Monica Civic Auditorium. O niekoľko rokov neskôr, sa vysielatelia tejto slávnosti rozhodli natáčať vonkajšie priestory konania a ukazovať tak príchod hostí ako vychádzajú zo svojich limuzín. Od tohto momentu sa v roku 1964 červený koberec stal celosvetovo uznávaným ústredným bodom pre veľkolepý vstup hercov a herečiek a ich prezentovaním sa na Oscaroch.
V deväťdesiatych rokoch 20. storočia sa móda a filmy stali neoddeliteľnými a červený koberec bol miestom kde sa spojili. Niektorí dizajnéri dominovali, Valentino a Giorgio Armani sa stali obzvlášť známymi pre ich originálny vkus na červenom koberci. V roku 1997 Nicole Kidman poriadne zamiešala karty, keď prišla v zelenej róbe od Dior. Boli to prvé autenticky navrhnuté šaty prezentované na červenom koberci.
V súčasnosti, má Oscarový červený koberec viac ako 1, 500 m2, jeho inštalácia trvá dva dni a každý rok je stredobodom stále viac narastajúceho mediálneho šialenstva. Taktiež vznikla určitá symetria v nedávnom rozšírení pastelových farieb a princesových róbach na červenom koberci – ako by sa červený koberec vracal k svojim kráľovským koreňom a razil cestu súčasným rozprávkovým princeznám. Hollywood je koniec koncov Tinseltown – miesto fantázie a úniku.